Regeneracja i naprawa automatycznej skrzyni biegów w Czempiniu, Śremie, Poznaniu i innych miastach to popularne zabiegi, które są wykonywane w celu wyeliminowania usterki, lub zapobiegnięciu jej powstania. Często decydują się na nie kierowcy, którzy zaobserwowali problem ze sprawnością auta. Bywa, że kłopot wynika z wycieku oleju ze skrzyni biegów automatycznej, dlatego w dzisiejszym wpisie zagłębimy się w ten aspekt.
Jak rozpoznać wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej?
Mokre plamy widoczne pod samochodem często sugerują wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej. Objawy, które również mogą o tym świadczyć to nagłe zmiany w zachowaniu auta. Przede wszystkim występują trudności w przełączaniu biegów i szarpanie. Na wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej wskazuje także hałas, szum, pisk i skrzypienie w czasie jazdy. Zważywszy nawet na jeden z takich objawów, warto udać się na profesjonalną wizytę do warsztatu samochodowego. Mechanik nie tylko określi przyczynę tych zachowań auta, ale także zaleci regenerację lub naprawę skrzyń automatycznych.
Wyciek oleju ze skrzyni biegów – przyczyny
Przyczyna wycieku oleju ze skrzyni biegów automatycznej może leżeć w uszkodzonych uszczelniaczach półosi, które w związku z tym stają się także odpowiedzialne za ubywanie środka smarnego. W tym wypadku potrzebna jest ich fachowa wymiana. Sprzęt można uszczelnić samemu, ale jest to bardzo trudne bez doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Mechanik może zalecić naprawę skrzyni biegów, jeśli główną przyczyną jej rozszczelnienia jest zepsute siedzisko uszczelniacza albo luz na mechanizmie różnicowym. Warto zapobiegać występowaniu awarii, korzystając z regeneracji skrzyni biegów, którą dla klientów z Czempinia czy Śremu świadczy wielu doświadczonych fachowców. Aby mieć gwarancję należycie wykonanej usługi, należy udać się do renomowanego zakładu. Takie działanie pozwoli jednocześnie zapobiec sytuacji, w której wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej zostanie niefortunnie spowodowany np. wcześniejszą wymianą dekla. Zdarza się to przy wykryciu jego nieszczelności na styku z obudową. Wyciek z dekla może nastąpić po nieprofesjonalnej wymianie zużytej przekładni. Taka sytuacja zazwyczaj ma miejsce, gdy zamówiony sprzęt uległ obrażeniom mechanicznym w trakcie transportu. Wówczas naprawa skrzyń automatycznych dotyczy doszczelnienia dekla z obudową.
Wyciek oleju – czego dotyczy naprawa skrzyni biegów?
Naprawa automatycznej skrzyni biegów może na przykład dotyczyć wycieku oleju z wałka sprzęgłowego, jeśli wykryje się zużyty bądź uszkodzony uszczelniacz. Konieczna jest wówczas fachowa wymiana tej części. Przyczyną tego wycieku może być również zaolejenie tarczy sprzęgła. Z kolei za ten stan odpowiada uszkodzenie uszczelniacza wału korbowego lub nadmierne nasmarowanie wałka sprzęgłowego. Wizyta u mechanika pozwoli dokładnie określić źródło usterki. W zakładach specjaliści często sprawdzają, czy niechciany wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej nie powstaje przy złączu kołnierzowym (inaczej nazywanym flaszą) między wałem a skrzynią. Przyczyną może być zużycie się uszczelniacza w miejscu połączenia skrzyni i wału. Wtedy naprawa skrzyń automatycznych polega w dużej mierze na wymianie zniszczonej części.
Wyciek oleju ze skrzyni biegów – inne przyczyny
Wyciek oleju ze skrzyni biegów automatycznej może powodować zużycie uszczelniacza, w którym porusza się wybierak lub niedokręcenie korka spustowego. W pierwszym przypadku należy wymienić zniszczony element. Nie warto podejmować samodzielnej naprawy skrzyń automatycznych, ponieważ zlokalizowanie źródła usterki jest bardzo trudne i czasochłonne. Nie sprzyja też fakt, że wymiana nawet jednej uszczelki wymaga demontażu skrzyni. Z tego względu warto zdecydować się na naprawę skrzyni biegów u fachowca, nawet jeśli dojazd do niego wykracza poza miejsce zamieszkania. Kierowcy mają wtedy pewność, że usługa zostaje wykonana należycie, co ostatecznie przełoży się na oszczędność czasu. Przyczyną wycieku oleju ze skrzyni biegów automatycznej często jest zużyty, stary olej przekładniowy. Zapewnia on właściwą pracę częściom motoru, tylko jeśli wykazuje odpowiednią żywotność. Aby tak było, olej musi być regularnie wymieniany.
Naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów
Sterownik automatycznej skrzyni biegów wylicza moment konieczności ich zmiany. Jednocześnie przekłada się to na odpowiedni podział oleju. Jeśli jest on poprawnie regulowany – w zgodzie ze specyfiką auta – spełnia swoje zadanie, czyli zmniejsza tarcie między częściami skrzyni. W przeciwnym wypadku wszystkie jej elementy trą o siebie niszcząc się nawzajem. Jeśli w tym zakresie auto wykazuje niesprawność, konieczna staje się naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów.